A better tank

Eftersom det börjar ta slut på kläder i min egen garderob att sy om (och förstöra) så har jag gått in på D’s tröjor. HURRA för livet osv (tycker jag alltså, inte nödvändigtvis mannen)

Har tänkt att jag borde ge mig på någon sweet no-sew-refashion någon dag, och nätet vimlar ju av bilder på fölk som klippt sina gamla tishor snygga. So why not änna tänkte jag och tog hjälp av den här eminenta bloggerskan som hade en utmärkt beskrivning på hur man kunde göra. Jag gjorde såhäringa iallefall:

 

Seeen är det bara att klippaklippaKLIIPPPAA like a crazy person tills du blir nöjd med formen på ditt nya, rätt så awesome, linne!

 

 

Gjorde en röd med av bara farten! Sorry D, du får nog köpa några nya tishor nu ❤ Tycker att de blev lite klumpiga baktill men tänker att det nog kan lösas om man skulle fortsatt vira lite längre upp mot nacken. Ändå mycket nöjd med mitt första no-sew-försök!

 

Lämna en kommentar