Sewing machine cover up and a tiny purse

Gjorde några små presenter till C’s familj för några veckor sedan. Det blev dels ett fodral att gömma symaskinen under och dels en liten minibörs att ha läppstift i. Riktigt klurigt att komma på hur en skulle sy dem eftersom jag inte testat någondera av dem förut, men himla kul! Hittade den här braiga beskrivningen som jag följde för fodralet. 

ENG: made a cover for a sewing machine and a tiny purse for lip sticks a few weeks ago as a gift for C’s family.

image

image

3 tankar på “Sewing machine cover up and a tiny purse

  1. Pingback: Easy peasy hat | ilovekattson

  2. Sara

    Jättefint skydd till symaskinen:-) måste verkligen tillverka sånna ja med…..de blir ju sååå dammigt när man jobbar! Och superfina nessesärer du gör……halkade in här genom facebook ”a la london” 🙂

    Svara
    1. ilovekattson Inläggets författare

      Hej sara! vad kul att du hittade min blogg! Tusen tack för de fina komplimangerna och detsamma verkligen! Kikade in på din sida och jag ääälskar de små ”rör mig inte” hjärtanen!! Jag gjorde några små börsar för ett tag sedan med ”järnrör inte min kompis” (efter SD-järnrörs-filmen 😉 ), känns som att det är lite i samma tema 🙂

      Svara

Lämna en kommentar